Tips om uw baby’s hapjes interessanter te maken

Enkele nuttige tips om de hapjes voor uw baby interessanter en aangenamer te maken zijn:

Begin vroeg en eindig goed. Uw baby zal zeker baat hebben bij voeding in verschillende kleuren. In onze drukke wereld hebben kinderen geen tijd om na te denken over de gezondheidsvoordelen van voeding. In plaats daarvan hebben ze tijd om tv te kijken, te spelen en plezier te maken. Wordt het niet eens tijd dat uw kind gezonde voeding en tussendoortjes krijgt?

verleidelijke smaken. Probeer fruit of groenten in elk van hun snacks te verwerken. Wij snoepen vaak worteltjes, selderijsticks, bananen of appels.

Baby’s verdragen moeilijk voedsel gemakkelijker. Laat uw kind kiezen tussen een tongprikkel zoals makreel, zalm of tonijn en een groente zoals wortels of tomaten.

Stop nooit veel rijke ingrediënten in zo’n kleine verpakking. Vermijd het gebruik van rijke sauzen, jus en saladedressings voor kinderen.

Weinig eetlust en een opgezwollen maag zijn een duidelijk teken van ondervoeding. Een opgezwollen maag betekent vaak dat het kind te veel eet.

Slaap goed. Kinderen hebben voldoende slaap nodig. Gezonde tussendoortjes kunnen in de gezonde eetgewoonten van het kind worden gezogen.

Veel voedingsmiddelen bevatten zowel een vitamine als een mineraal. Deze voedingsstoffen worden co-factoren genoemd. Co-factoren zijn nodig voor de omzetting van het voedsel in energie. Uit studies is gebleken dat een gebrek aan co-factoren ertoe leidt dat vitaminen en mineralen niet goed worden opgenomen en als vet worden opgeslagen.

De vijf belangrijkste voedingsstoffen zijn:

Vitamine A – voor het gezichtsvermogen, het immuunsysteem en de botgroei (wortel, pompoenzaad, spinazie, mango)

Vitamine B1 (thiamine) – helpt suikers in het lichaam om te zetten in energie.

Vitamine B2 (riboflavine) – helpt bij de productie van energie uit suikers in het lichaam.

Vitamine B3 (niacine, omvat nicotinezuur, nicotinamide) – helpt bij de stofwisseling van vetten en eiwitten.

Vitamine B5 (pantotheenzuur) – helpt bij de stofwisseling van eiwitten, vetten en koolhydraten.

Vitamine C – belangrijk voor de aanmaak van collageen, kraakbeen en bloedvaten.

Vitamine D – essentieel voor de opname van calcium. Voor sommige mensen kan dit voldoende zijn, maar voor anderen zijn supplementen noodzakelijk.

Vitamine E – een in vet oplosbare vitamine, helpt ook bij het metabolisme van vetten en eiwitten.

Er zijn aanwijzingen dat mineralen belangrijk zijn voor de celontwikkeling en de hormoonproductie, en voor een normale groei en ontwikkeling.

Een jodiumsupplement wordt meestal als de beste keuze beschouwd, maar er zijn nu ook tal van mineraalsupplementen om uit te kiezen. Voor kinderen met schildklierproblemen is het natuurlijk het beste om een mineralensupplement te kiezen, maar er zijn ook veel vitamines met cruciale mineralen zoals selenium, calcium, zink enz. Kies degene die hieronder in de volgorde van de te gebruiken sommen staan:

* Calcium – het meest bekend voor de opbouw van sterke botten en tanden, en ook voor de gezondheid van het hart en de longfunctie. Tegen de tijd dat een kind deze leeftijd bereikt, is 50 gram zuivel meestal genoeg om aan zijn dagelijkse calciumbehoefte te voldoen. Deze omvatten kaas, melk, room en yoghurt.

* Cacao is rijk aan antioxidanten, vetten, eiwitten en koolhydraten. Bij kinderen moet men meestal geleidelijk beginnen, met een consumptie van 3 tot 6 maanden.

* Groenten zoals spinazie, raap, collard, romaine sla en broccoli zijn rijk aan calcium, ijzer en foliumzuur.

* Groenten en zuivel zijn belangrijk voor de groei en voor een normale bloedstolling.

* Matige hoeveelheden fruit en groenten zijn belangrijk voor de algemene gezondheid.

* Vis en lever zijn zeer rijke bronnen van jodium.

* naast melk, is yoghurt een goede bron van vitamine B12.

* Naast melk zijn eieren een goede bron van vitamine A en D, en ook van foliumzuur en choline.

* naast fruit en groenten zijn zeevruchten en lever goede bronnen van ijzer, zink en eiwitten.

De beste manier om ervoor te zorgen dat het dieet rijk is aan de verschillende baby voedingsstoffen, is ervoor te zorgen dat voedingsmiddelen uit alle voedingsgroepen worden geconsumeerd. Veel dieetplannen bevatten een speciaal dieet voor een bepaalde leeftijdsgroep, en het is altijd goed om de feiten te controleren voordat u uw eigen dieet samenstelt.

Plaats als eerste een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *